Thursday, November 14, 2013

Mitte nii tasuta kättesaadud info

Lähtun selles  postituses Jussi Parikka siin esitatud mõtetest. Tal olid meediale iseenesest huvitavad vaatenurgad, kuigi minu arust käsitles ta korraga nii palju erinevaid mõtteid, et teda oli pisut raske jälgida, aga iseenest oli seal põnevaid aspekte. 

Ta kõneles ka meedia tootmise(mitte nii) rohelisest poolest ja sellest kui palju ka füüsilist rämpsu tekib meedia tootmisega, milliseid metalle on vaja, et tehnloogiat toota, kui palju visatakse ära täiesti töökorras tehnikat ja sellest poolest pole ülikoolis eriti räägitud. Pidevalt räägitakse mürast ja üleliigsest infotulvast. Füüsilise prügi vaatenurk oli vahelduseks jälle värskendav, aga samas on mul ka hea meel, et seda liiga palju ei käsitleta. Mulle ei meeldi kui minu südametunnistusele pannakse midagi, mille parandamiseks on raske midagi ära teha. Ma ei viska ära töökorras tehnikat ega vaheta telefoni iga aasta välja, minu telefon, kui ma ei eksi on aastast 2007. (See pole isegi nutitelefon mitte! Nii uskumatu kui see ka pole!))

Kuna ma aga arvan ka, et väga paljud inimesed ostavad näiteks uue parema arvuti või telefoni või iPadi lihtsalt selleks, et olla "trendikam" või et pidada progressiga sammu, siis vahete vahel oleks hea neile meelde tuletada, millist reaalset reostust see tekitab. Lisaks ma ei saa aru miks peab nii meeleheitlikult kogu aeg tehnika viimast sõna taga ajama, aga see on minu probleem ja ma saan ka aru, et paljusid lihtsalt paelub see teema. See on normaalne -igalühel omad huvid, aga ikkagi, kui teil on selliseid sõpru võite neile moraali lugeda looduse reostuse kohta. Mulle endale tegelikult ei meeldi seda väga teha, nii et jätan teid sellise pisut õõvastava pildiga armsast tütarlapsest, kelle taga on vanade ära visatud arvutite kuhi. Kas tema ongi see noor trendikas tšikk, kes iga paari kuu järel oma targa telefoni uuema vastu vahetab või mida see pilt teile räägib?
(Tegelikult on tegemist pildiga jaapani anime'st ,,Rozen Maiden". Kõik õigused kuuluvad sarja omanikele ning kasutan seda pilti puht illustreerivatel eesmärkidel.)


No comments:

Post a Comment