Friday, November 1, 2013

Kõigist midagi halba ja veel midagi

Ma olen alati mõelnud, et ajakirjanduse üheks peamiseks eesmärgiks on tuua tõde päevavalgele ja seega  ka leidnud, et erinevate poliitiliste skandaalide päevavalgele toomine on õige, vajalik ja isegi hea, aga lugudes seda Manuells Castellsi kirjutist mõistsin ma korraga, et kõigist inimestest on võimalik midagi halba kirjutada. Me kõik oleme valetanud, käitunud nii, et soovime hiljem, et keegi sellest teost midagi ei teaks.(Samas nagu Castells välja tõi on meil komme on vägitegudega uhkustada). Ma ei taha öelda, et ajakirjandus peaks vaiksemalt võtma. Tahan öelda, et inimesed peaksid poliitikutest lugedes mitte jõudma tõdemuseni, et nad on kõik räpased ja halvad, vaid teadvustama ka seda, et meis kõigis on midagi halba. See tõdemus ei õigusta kõige räigemaid kuritegusid, kuid aitab ehk siiski inimesi mitte liiga kergekäeliselt hukka mõista või arendab vähemalt võimet ka ennast teiste kõrval kriitiliselt hinnata.

Muidugi on ka kõigi enda teha milline kuvand neist maalitakse. Just nagu eilses loengus välja tuli peame oskama ennast piisavalt õigest küljest avada või täidetakse lüngad meie kohta meie eest, tihtilugu valede oletustega.

Kergemal teemal, Castell kirjutas selle kohta, et suurfirmad ostavad ära sotsiaalvõrgustikke
 ja saite ning peavad suutma jääda võimalikult tagaplaanile, et mitte kasutajaid ära ajada. Minu arust nad ei suuda seda. YouTube on kasutajasõbralikuse kohapealt ainult allamäge läinud. Asi pole isegi mitte igal pool ilutsevates reklaamides, asi on selles, et ma olen sunnitud ühildama oma kasutaja Google accountiga ja iga natukese aja tagant uuritakse, kas ma ikka ei taha oma pärisnime kasutada. Ei, endiselt ei taha.

Muide Google omab ka bloggerit ja hoolimata oma üritsustest teha teist kasutajat, mis oleks seotud teise Google'i meiliga pidin lõpuks jääma selle eelmise aasta septembris loodud kasutaja juurde.

Kas teil on sarnaseid ebameeldivad kogemusi või olen ma lihtsalt üks halvasti toimiv kasutaja?

-Helina


2 comments:

  1. Mulle tundub, et ajakirjandus keskendub sellele mis müüb ja mingil haiglasel moel müüb negatiivsus, (skandaalid, kuriteod, õnnetused). Vaatasin eelmisel nädalal filmi “Viies võim” mis sammuti esitab küsimuse, kas kõike võib avaldada või tuleb mõelda ka tagajärgedele, igale inimesele kes on selle uudise taga ja kuidas see mõjutab mitte ainult teda vaid ka tema lähedasi.

    ReplyDelete
  2. Mul on olnud hea hulk kontosid google üles ostetud teenustes: writely, orkut, youtube, blogger. Nende kõigi ühitamine on olnud ka minu jaoks sihuke.. jonni allikas. Ma EI TAHA, et mu bloggeri ja gmaili nimed oleks samad!

    Ajapikku olen leppinud, aga sihuke okkake on endiselt sees.

    ReplyDelete